SUNA ACUM!

Articole Medicale

Asigurarea confortului pacientului la medic

Distribuie prietenilor tai!
  •  
  •  
  •  

In ultimele decenii, lumea medicala a fost dominata de dorinta descoperirii de noi tehnici si aparate cu ajutorul carora sa se poata diagnostica, trata si preveni orice afectiune, dar se uita uneori ca tot acest efort este pentru oameni. De aceea, consider ca trebuie reamintita importanta confortului pacientului si pusa in fata doctorului si a bolii.

Toti pacientii sunt diferiti in functie de varsta, pregatire, mediu social, nivel material, iar personalul medical trebuie sa ii trateze ca atare.
Pacientii tineri sunt receptivi la toate informatiile medicale, dar sunt rezervati la administrarea de medicamente. In acest caz, este necesar sa li se explice, clar si cu multa rabdare, importanta tratamentului (medicamentos sau chirurgical).

Pacientii varstnici sunt mai putin interesati de diagnosticul propriu-zis sau de descrierea medicala a afectiunii, dar doresc multe detalii despre evolutia bolii si posibilitati de vindecare sau imbunatatire.
Pacientii din mediul urban sunt atrasi de o clinica cu dotare moderna, cu cabinete care ofera confort si de un personal medical de inalta tinuta profesionala si morala.
Pacientii din mediul rural vin cu multa incredere, sunt receptivi, cooperanti si doresc sa fie tratati cu atentie, caldura, fara durere si cu rezultate bune.

Indiferent de categoria din care fac parte, toti pacientii nostri sunt tratati cu acelasi respect si rabdare si pentru fiecare in parte gasim modalitatea de a-i face sa se simta confortabil si relaxati pe parcursul vizitei, iar la plecare sa fie lamuriti asupra diagnosticului si tratamentului ce trebuie urmat.
Exista boli diferite din punct de vedere al gravitatii, evolutiei si tratarii lor.

In oftalmologie, ca si in celelalte specialitati, exista boli grave cu evolutie rapida sau cu prognostic nefavorabil care, in timp pot duce la pierderea totala si ireversibila a vederii (glaucom) sau la degradarea calitatii ei (retinopatie diabetica). In aceste situatii, cu multa rabdare, pacientul trebuie informat despre boala si evolutia ei, trebuie incurajat sa urmeze recomandarile medicale si trebuie creat un mediu de siguranta si incredere.

Boli cu prognostic bun, dar cu simptomatologie neplacuta pentru pacient sunt abordate, in egala masura, cu multa seriozitate pentru confortul pacientului. De exemplu, conjunctivitele evolueaza cu o simptomatologie foarte agresiva (dureri oculare, usturimi, lacrimare abundenta, fotofobie, prurit). Stim ca, tratate corespunzator, nu lasa sechele, dar pacientul este speriat de aspect, de simptome si de posibilitatea pierderii sau diminuarii vederii. De aceea, este la fel de important sa fie informat despre ce afectiune este vorba si cum trebuie tratata.

Viciile de refractie (hipermetropii, miopii, astigmatisme) si „defectele de aspect” (strabisme, ptoze) sunt complexante si suparatoare si, de aceea, trebuie sa li se acorde o atentie deosebita. Pacientii vin cu un bagaj mare de intrebari la care trebuie sa primeasca raspunsuri clare. Lor ne straduim sa le oferim confort si incredere prin descrieri si explicatii detaliate legate de diagnostic si solutii medicale. Rezultatele sunt, de regula, spectaculoase, pacientii fiind placut surprinsi la final.

Echipamentele de ultima ora asigura posibilitatea de diagnosticare precoce si precisa, cat si confort pacientului, care este investigat intr-un timp foarte scurt si fara durere.
Personalul medical are datoria de a explica clar si concis in ce consta investigatia, cum trebuie executata corect, sa inlature orice teama de durere pe parcursul examinarii si sa supravegheze desfasurarea investigatiei.

Trebuie inteles faptul ca fiecare pacient este diferit in functie de mai multi factori, iar personalul medical trebuie sa-si modeleze atitudinea raportat la fiecare persoana, incat sa reuseasca sa-l faca pe pacient sa uite ca este la doctor. Aparatura pe care o detine clinica trebuie pusa in folosul pacientului pentru un plus de siguranta si incredere.

Asigurarea confortului pacientului la medic
5 (100%) 1 vote